فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
آموزش مقدماتی C#

اضافه کردن نوار ابزارها و کنترل ها:

حال که منوهای مورد نیاز در برنامه را ایجاد کردیم، به سراغ نوار ابزارها و دکمه های آن می رویم. منوهایی که در بخش قبلی ایجاد کردیم، نمایش داده شدن و یا نشدن این نوار ابزارها را کنترل خواهند کرد. همچنین دو Text Box نیز به برنامه اضافه خواهیم کرد تا به وسیله دکمه های موجود در نوار ابزار و یا گزینه های منوها بتوانیم متن داخل یکی از آن را کات و یا کپی کرده و در دیگری قرار دهیم.

امتحان کنید: اضافه کردن نوار ابزارها وکنترل ها

  • در این برنامه به دو نوار ابزار نیاز دارید. ابتدا با استفاده ازجعبه ابزار یک کنترل ToolStrip بر روی فرم قرار دهید. مشاهده خواهید کرد که این کنترل به طوراتوماتیک در قسمت بالای فرم قرار می گیرد. خاصیت Name این نوارابزار را به tspFormatting تغییر دهید. همچنین به علت اینکه نمی خواهیم این نوارابزار به طورپیش فرض در فرم نمایش داده شود، خاصیت Visible آن را برابر False قراردهید.
  • دراین نوارابزار به سه دکمه نیاز داریم. بنابراین در بین خصوصیات آن، گزینه Items را انتخاب کرده و روی دکمه ی … مقابل آن کلیک کنید.
  • در پنجره Items Collection Editor روی دکمه ی Add کلیک کنید تا یک کنترل Button به این نوارابزار اضافه شود. می توانید خاصیت نام و دیگر خاصیتهای این کنترل را تغییر ندهید، زیرا نمی خواهید از آن در کد استفاده کنید. تنها خاصیت DisplayStyle آن را برابر با Image قرار داده و سپس روی دکمه … در مقابل خاصیت Image کلیک کنید.
  • در پنجره Select Resource روی دکمه .......................

موضوعات مرتبط: آموزش مقدماتی C# اضافه کردن نوار ابزارها و کنترل ها: ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:, | 8:26 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon